Etikai kódex

Az e-Best Tanácsadó Kft. Etikai Kódexe

  1. Bevezetés A gazdasági élet valamennyi mozzanatát, a piaci szereplők minden cselekvését lehetetlen csupán a közgazdasági, jogi, esetleg politikai eszközökkel szabályozni. Az életviszonyok szabályozásában megkülönböztetett jelentőségük van az etikai követelményeknek. Ha a piac résztvevői tekintettel vannak partnereik érdekeire, ha a fogyasztót megfelelően tájékoztatják, ha tevékenységükkel nem okoznak károkat, ha tiszteletben tartják alkalmazottaik elemi érdekeit és működésük nem okoz hátrányokat, szélsőséges esetben pusztulást a természeti környezetben, akkor ezzel a társadalmat súlyos konfliktusoktól mentesítik. Az Etikai Kódex tartalmazza az e-Best Tanácsadó Kft. által elfogadott és követni kívánt értékeket és etikai normákat, valamint összefoglalja azokat a magatartási és viselkedési szabályokat, melyeket munkavállalóitól elvár. A Kódex kötelezően alkalmazandó az e-Best Tanácsadó Kft. -nél. A Kódex hatálya a szerinti valamennyi alkalmazottra kiterjed.
  2. Általános rendelkezések Az alkalmazott és az e-Best Kft.-vel kapcsolatban álló alvállalkozó az üzleti tisztesség és jóhiszeműség szellemében úgy köteles eljárni, hogy magatartását a kölcsönös együttműködés és az általánosan elfogadott üzleti gyakorlat (szokások, szokványok) tiszteletben tartása jellemezze. Az üzleti erkölcsbe ütköző magatartás etikai szempontból akkor is elmarasztaló értékítélet alá esik, ha az adott magatartást jogszabályi rendelkezés kifejezetten nem tiltja.
  3. Jogszabályok, szerződések betartása Társaságunk és munkavállalóink számára alapkövetelmény, hogy mindig a vonatkozó jogszabályoknak, az üzletági és etikai normáknak, valamint a szerződésekben vállalt kötelezettségeiknek megfelelően járjanak el.
  4. Ügyfelek, üzleti partnerek a. Ügyfelek és partnerek Az e-Best Kft. pozitív piaci megítélése az informatikai piacon betöltött pozíciójának megőrzése, illetve bővítése szempontjából fontos célkitűzésének tartja a leendő és jelenlegi Ügyfelekkel és Partnerekkel történő kommunikáció magas szintű színvonalát. Ügyfeleivel és Partnereivel jó és hosszú távú munkakapcsolat kialakítására törekszik. b. A munkavállalókkal szemben támasztott elvárások • Az Ügyfelekkel és Partnerekkel való szóbeli és írásos kommunikációban mindig az Ügyféllel/Partnerrel való kapcsolatnak megfelelő hangnemet és udvariassági formulákat kell használni. Az alapvető udvariassági normákat minden esetben szükséges betartani. • A munkavállalóktól elvárt, hogy az e-Best Kft. termékeiről és szolgáltatásairól mindig a megfelelő időben, elégséges, pontos és érthető információkat nyújtsanak az Ügyfelek és Partnerek számára. A kommunikáció során mindig a valóságnak megfelelő, igaz információkat kell átadni, tartózkodni kell a félrevezető vagy megtévesztő üzleti gyakorlatoktól. A kommunikációs eszközök sem szövegükkel, sem képi elemeikkel, sem összhatásukban nem lehetnek megtévesztésre alkalmasak, valamint a közösségi normával, ízléssel ellentétesek. Minden esetben megfelelő szakmaisággal és becsületesen kell eljárni! • Az Ügyfelekkel és Partnerekkel kapcsolatos adatokat a hatályos magyar jogszabályok és az adott üzleti megállapodásra érvényes adatvédelmi előírások szerint védi az e-Best Kft. minden dolgozója. • Az ügyfél elégedettség kulcsfontosságú az e-Best Kft. működése szempontjából. • A munkavállalóknak szem előtt kell tartaniuk az Ügyfelek és Partnerek érdekeit és az ügyfél igényeinek megfelelő megoldásokat kell ajánlaniuk.
  5. Üzleti tisztesség Társaságunk nem fogad el, nem ad sem közvetlenül, sem közvetve tisztességtelen előnyt annak érdekében, hogy üzleti, piaci vagy pénzügyi előnyöket szerezzen. Alkalmazottaink nem ajánlanak fel és nem fogadnak el ajándékot vagy fizetséget üzleti, piaci, pénzügyi előny megszerzése érdekében. Minden ilyen jellegű ajánlatot azonnal jelezni kell a felettes vezetőnek. Tilos a versenytársak egymás közötti, valamint a kiíróval való összejátszása, összebeszélése annak érdekében, hogy a versenytárgyalás eredményét befolyásolják; Az e-Best Kft. munkatársai minden kereskedelmi eljárást és beszerzést a tisztességes verseny alapelvének megfelelően, olyan összejátszó gyakorlattól vagy magatartástól tartózkodva lebonyolítani, amely versenyellenesnek minősülne, különösen az állami tenderek vagy az állammal vagy helyi önkormányzattal kötött szerződések keretében. Állami megrendelések és megbízások esetén fokozottan ügyelünk a közbeszerzési jogszabályok és az íratlan etikai normák legteljesebb körű betartására.
  6. Összeférhetetlenség Összeférhetetlenség alatt kell érteni minden lehetséges, munkavégzésre vagy gazdasági társaságban tulajdonosi részesedésszerzésre irányuló olyan érdekütközést, amely az e-Best Kft. gazdasági céljaival, üzleti szempontjaival nem egyeztethető össze, és amely nem a munkajogviszonyból fakad.
  7. A bizalmas adatok kezelése és védelme A munkavállalók a munkaviszonyuk során hozzájuthatnak az e-Best Kft.-ról, ügyfeleiről, partnereiről és beszállítóiról, valamint külső felekről szóló bizalmas információkhoz. Ezeket a vállalati információkat minden esetben bizalmasan vagy a piaci verseny szempontjából érzékenyként kell kezelni. A dolgozóknak minden indokolt és szükséges óvintézkedést meg kell tenniük annak érdekében, hogy az általuk hozzáférhető bizalmas információkat megóvják.
  8. Etikai kódex hatálya, betartása és megsértés Az Etikai Kódexben foglaltak megismerése minden munkavállaló kötelessége. Azoknak, akik megsértik az Etikai kódexben foglaltakat, a vonatkozó jogszabályokat vagy az e-Best Kft. egyéb előírásait, számolniuk kell a lehetséges jogkövetkezményekkel, mely adott esetben a munkaviszony megszüntetését és a törvényi szankciók érvényesítését is jelentheti.
  9. Érdekellentét Társaságunk elvárja alkalmazottaitól, alvállalkozóitól hogy azok kerüljék azokat a személyes tevékenységeket és pénzügyi érdekeket, amelyek munkahelyi elkötelezettségükkel ellentétesek lehetnek. A társaság munkavállalói nem kereshetnek előnyt saját maguk vagy mások számára a pozíciójukból származó lehetőségeik helytelen e-Best Tanácsadó Kft.

Kereki Imre, ügyvezető

Copyright © 2000-2016 Minden jog fenntartva.